ZABIORĄ CI MAIL’E!

…czyli rzecz o tym jak możesz pożegnać się ze swoją aktualną bazą kontaktów. Ale nie martw się, bo – jak to często bywa w życiu – mniej znaczy więcej.

STARY NIEDŹWIEDŹ MOCNO ŚPI

Dla niewtajemniczonych, śpiochów i zwykłych pierdół, wchodzi nowe  RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Tadam! Już 25 maja, wszyscy dostaniemy kopa w…chociaż będzie już dawno po Świętach Wielkanocnych. Wszystkie dane kontaktowe Klientów, które posiadasz, ich przetwarzanie oraz sposoby pozyskiwania nowych, będą objęte nowymi regulacjami. Co to oznacza w praktyce dla Ciebie? Będzie trudniej, Twoja komunikacja z Klientami mocno ucierpi i oczywiście ktoś sięgnie do Twojej kieszeni po resztę drobnych. Zasady, regulacje, biurokracja, kancelarie. Już za kilka tygodni zacznie się niezła zabawa.

marker2

TAK, TAK, TAM W LUSTRZE…

Jeśli zaczniecie walić pięściami w stół i szukać winnych, oszczędźcie sobie bólu. Jasne, UE nas znowu przycisnęła, poprzednia władza nic nie zrobi, obecna nic nie robi, bla, bla, bla. Ty, drogi Przedsiębiorco, wiesz o nadchodzących zmianach od 5 lat. Jeśli nie, to lepiej zmień swoją codzienną lekturę na coś bardziej treściwego niż „Świerszczyki”. 

Tak, miałeś 5 lat na to, aby uzbroić się w niezbędne narzędzia, wsparcie, wiedzę. I chociaż, jak to zwykle w naszym Kraju bywa, władze czekają na ostatni gong z konkretnymi wytycznymi, to przecież pion rozporządzenia jest jasny i zrozumiały. Nowe wzory umów z Klientami, większe obwarowania dla marketingu przy pozyskiwaniu danych, zwiększone bezpieczeństwo i ochrona podczas przetwarzania i przechowywania.

Nieliczni z Was skorzystają z pomocy kancelarii, co nie jest najtańszym rozwiązaniem. Równie wąska grupa spróbuje skopiować działania bardziej ogarniętych w temacie kolegów Przedsiębiorców. Jednak większość z nas będzie miała nadchodzące zmiany w głębokim poważaniu. Licząc, że przy takiej ilości biurokracji w naszym kraju, kontrola i kary nigdy nas nie dosięgną.

marker2

CZYLI WSZYSTKO PO STAREMU?

Nawet na to nie licz. Jeśli wysyłasz newsletter lub oferty handlowe drogą mail’ową, to czeka Cię sporo pracy i wiele rozczarowań. Każdy Twój kontakt będzie musiał przejść ponowną weryfikację a Ty będziesz miał obowiązek skontaktować się ze wszystkimi z prośbą o zaznaczenie niezbędnych zgód, pozwoleń, itp. Pamiętaj również o należytym i bezpiecznym przechowywaniu danych. Plik .xlsx na Twoim laptopie już nie wystarczy.

marker2

JA ZLECAM MAIL’NG ZEWNĘTRZNEJ FIRMIE

I brawo Ty. To oszczędzi Ci trochę pracy, ale Twoja baza i tak, w każdym z możliwych scenariuszy, drastycznie zmniejszy swoją objętość. Dlaczego? Serwisy i maszyny mail’ingowe będą wysyłać Twoim kontaktom prośbę o pozostanie w Twojej bazie i ponowną akceptację warunków komunikacji mail’owej. Zaczynasz się gubić? Przejdźmy do konkretnego przykładu.

MIAŁEŚ CHAMIE ZŁOTY RÓG

Załóżmy, że w Twojej bazie znajduje się obecnie 1000 adresów mail’owych. Ty, maszyna mail’ingowa lub firma, której zlecasz swój newsletter, wysyła pod te adresy wspomnianą wyżej prośbę. Jak myślisz, ile otrzymasz odpowiedzi?

Gwarantuję Ci, że ponad połowa osób nie odpisze. I w tym przypadku jestem optymistą. Kolejnym 5% Twoja wiadomość wpadnie w SPAM. Widzisz dokąd zmierzamy? Jeśli z Twojej bazy 1000 kontaktów pozostanie Ci 450 to masz bracie szczęście. Odzyskanie swojej bazy w pełnej krasie będzie wymagało od Ciebie nie lada wysiłku.

marker2

A MOŻE NIE JEST TAK ŹLE?

W moim odczuciu, nadchodzące zmiany przyniosą sporo korzyści. Na pewno poprawią się wyniki skuteczności Twoich działań marketingowych. Jakby nie było, w Twojej bazie zostaną same kontakty/osoby faktycznie zainteresowane Twoją ofertą. Procent aktywnych kontaktów zdecydowanie wzrośnie. Mniejsza ilość danych w bazie pozwoli Ci lepiej i skuteczniej nimi zarządzać. Owszem, będzie kilka problemów na starcie i pewnie zepsujesz nie jedną klawiaturę, próbując rozgryźć nowe RODO. Ale jak już wszystko uporządkujesz – pewnie za 5 lat wymyślą coś nowego.

~ Marcin Sławek DZIUPLA DRWALA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s