Tylko u nas! Tylko teraz!

…czyli jak się wyróżnić? To pytanie nurtujące wszystkich, nie tylko na płaszczyźnie zawodowej, ale także w życiu prywatnym, wśród znajomych, w sieci internetowej.

50 lat temu życie przedsiębiorcy, pod kątem wyzwań marketingowych, było znacznie łatwiejsze niż dzisiaj. Ilość produktów i usług była ograniczona i mocno zależna od regionu a sposobów na promocje było raptem kilka. Jednocześnie był to czas, w którym najodważniejsi decydowali się na kontrowersyjne i absurdalne rozwiązania, często dające początek najlepiej rozpoznawalnym obecnie markom na świecie. Mój dobry znajomy muzyk zwykł mawiać: „Marcin, w latach 70’tych wystarczyło mieć gitarę i mieszkać w Kalifornii, żeby zostać kimś”.

Jeszcze 20 lat temu bycie oryginalnym w biznesie można było zaliczyć do raczej prostych zadań. Media społecznościowe były w powijakach a telefon komórkowy potrafił jedynie dzwonić i wysyłać sms’y. 10 lat temu zaczęły się schody. Rozbudowane multimedia, szalejące media społecznościowe, celebryci, lakier hybrydowy w poligrafii, kinowe hity w technologii 3D, interaktywne instalacje i spadek cen absolutnie wszystkiego, co skutecznie wspierało marketing. Słowem, wszystko stało się dostępne i wszystkich było stać na wszystko.

W dzisiejszych czasach, bardziej niż kiedykolwiek, hołduje się zasadzie „skopiuj czyjś sprawdzony pomysł i uczyń go lepszym”. Ale czy działania marketingowe należy kopiować? Dobre praktyki, harmonogramy działań, wybór kanałów komunikacji? Oczywiście, że tak.

marker2

JAK BUDOWAĆ SKUTECZNĄ MARKĘ MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY

Ostatnia dekada to także Renesans rzemieślników. Złote czasy dla małych i średnich przedsiębiorców, dla rodzinnych biznesów z tradycjami. To co regionalne, naturalne, wykonane w tradycyjny sposób, ma teraz wzięcie na równi ze współczesnymi zdobyczami technologii. Zaufanie lokalnego rynku i bezpośredni kontakt z Klientem są teraz w cenie. Indywidualny charakter oferowanych produktów powinien być dla nas wskazówką co do właściwych kierunków działań marketingowych.

Moja podpowiedź – marka osobista. Pojęcie, które ja rozumiem w dwojaki sposób. Sposób pierwszy zakłada, że Ty, Przedsiębiorco, staniesz się publiczną twarzą swojego biznesu i wystąpisz w roli eksperta w swojej branży. Zbudujesz zaufanie Klientów dzięki wizerunkowi skutecznego i profesjonalnego właściciela dobrze funkcjonującego biznesu. Będziesz stawiał na osobisty kontakt z Klientem i zaprzyjaźnisz się z mediami społecznościowymi. To na początek wystarczy.

A sposób drugi – cóż…jak go poznam na pewno dam Ci znać.

 

~ Marcin Sławek DZIUPLA DRWALA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s